Jak přestavět VW Beetle „Brouka“

vw-brouk10Poděkování patří panu Vilému Mitlöhnerovi, který napsal tento článek a podělil se o zkušenosti.

Další možností jak rozšířit sbírku autíček na autodráhu mino nákupu originálu je přestavba jiného autíčka, které původně nebylo na autodráhu určeno. V tomto článku ukážeme přestavbu autíčka Volkswagen Beetle „Brouk“.

Pro stavbu tohoto autíčka byl vybrán VW Brouk, od firmy KDN (Kaden). Jedná se o autíčko z kolekce „minicar“. Bližší informace o tomto autíčku jsou dostupné na stránkách starehracky.cz

Autíčko je původně bez pohonu a je pro naší úpravu nejvhodnější. Je totiž potřeba vyříznout v podvozku otvor, kam perfektně zapadne díl z podvozku originálního autodráhového autíčka Ford GT, nebo jiného autíčka, které má ještě starý plevw-brouk3chový podvozek s výklopným vodítkem. Tento podvozek rozebereme, aby nám zůstal jen základní „rám“ s motorem a zadní hřídelkou s převody.Jak jsem již psal, takto „upravený“ podvozek perfektně zapadne do námi upraveného původního podvozku Brouka, viz. foto. Důležité upozornění. Nikam nespěcháme, abychom původní podvozek Brouka nepoškodili (nedošlo k prasknutí) při vyřezávání. Je totiž potřeba rozšířit otvory u zadních koleček, jelikož tam bude procházek originální osička kol, která je širší. Přední osička zůstane původní. Je proto nutné zvětšit otvor v kolečkách pro osičku. Postupujeme opatrně, aby kolečka nepraskla. Vše v průběhu úprav kontrolujeme, zdali nic nikde nedrhne a vše funguje hladce tak jak má. Jakmile je původní podvozková část autodráhového autíčka bez potíží usazena, můžeme pokračovat v přední části. Původní výstupky, sloužící k upevnění spodvw-brouk1ní části originálního podvozku v zadní části odstraníme a přední ohneme do stran směrem ven, aby zajistily „nepropadávání“ motorové části dovnitř autíčka. Jelikož je Brouk výrazně menší, než právě třeba Ford GT, není možné použít běžné vodítko. Autíčko v dráze drží kolík, podobně jako tomu bylo u „doutníků“. Je tedy potřeba vyvrtat malou dírku, asi tak 1 cm v místě před hřídelkou předních kol. Následně si odměříme po stranách otvory pro vyvrtání dalších dvou dírek pro provlečení stíracích kartáčků. Musejí být široké, jako samotné kartáčky, aby jimi mohly projít skrz. Kousek za nimi vyvrtáme další dírky pro upevňovací šroubky, tak jako je tomu na obrázku. Zde budou sběrací kartáčky jištěny a zároveň zde budou napájející očka k motorku. Takto je Brouk hotov a zbývá jen doplnění interiéru a různá vizuální vylepšení.

I vzhledem k použití původních úzkvw-brouk12ých pneu, má Brouk uspokojivé jízdní vlastnosti, není přetáčivý a jezdí dobře ve všech poloměrech zatáček, včetně klopené dráhy.